Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, November 15, 2009

'Classic Ride 2009 '. . . @ . . . Syok Sungguh . . .

Total Riders ~ 380 (tidak termasuk 'ghost rider') . . .
Route Aku ~ Baling > Bukit Hijau > Kulim . . .
Total Distance ~ 78.68 km . . .
Calories Burned ~ 1310.7 . . .

Mula-mula ingat tak mau kayuh, hati berbelah bagi samada nak naik kereta atau kayuh ke Bukit Hijau. Mulanya ingat nak jadi 'cameraman' saja. Last-last ambik keputusan untuk kayuh jugak. Cuma aku sorang saja yang 'flag off' di Baling. Riders lain 'flag off' di Al~Ikhsan, Jalan Kelang Lama. Tepat 7.30 pagi aku injut dari rumah 'serlow~serlow', sampai Bukit Hijau hampir jam 9.30 pagi (distance dari Baling 39.4 km). Yang paling seronok dapat jumpa kawan-kawan jauh dan dekat. Memang best.

Program anjuran MKH, tahniah kepada penganjur . . . penganjuran yang bagus, tahun depan buat lain, insyaAllah kita pakat mai ramai-ramai . . .

Semua gambar yang aku ambik hari ini aku 'attached' kan bersama, mai kita pakat layan . . .


Masa aku nak mula panjat Bukit Hijau tiba-tiba terdengar bunyi siren, rupa-rupanya sama-sama sampai aku dengan para riders yang 'flag off' dari Kulim . . .

Peloton yang paling awal sampai diketuai okeh Khairi Jamis . . .

Saudara Khalid Iron Man, minggu lepas baru balik kayuh dari Phuket, Thailand . . . ish3 . . .








Amboi . . . amboi . . . amboi . . . lama sungguh tak jumpa Tuan Haji Kamal kita ni. . .


Haji Din Estima . . .









Haji Zul Manjung . . .

Anakandanya Haji Din Estima . . . 'bapak borek anak rintek' . . . ish3 . . .

Puan Anilah n Tasya . . .



Cikgu Fisol . . . retak dada dah sembuh . . . bravo cikgu . . .

Di mana saja ada 'event' pasti Bang Lan ngan Cikgu Din ada . . . tahniah untuk Bang Lan dan Cikgu Din . . .


Senyuman maut Pon Hawk MTB . . .


Amro Balik Pulau . . .

Mula-mula ingat bunyi mercun, rupanya taya roadbike ni yang pecah . . . terkezut giler . . .


Nizam, kanan . . .

Toke 'BESTKAL' . . . hari ni jadi cameraman . . .

Sesampai di Bukit Hijau semua pakat dapat 'roti john' sorang sebijik, pengalas perut. Inilah sesatunya 'roti john' yang paling sedap aku peronah rasa . . . tahniah kepada penganjur . . .



Ini dia Toke roti John . . . Saudara Zul . . .










Odd . . . aku kat sini laa . . . tadaaa . . .


Jiran Ustaz Shamsuri . . .



Dari kiri, 2 orang kuat Team Seri Serdang . . . eh eh . . . mana Cikgu Kajai tak dak ka . . ?

Manjung Cycle Team . . . depa ni semua ganas-ganas belaka . . .



Zul Marvelous . . .



Ni semua 'pendekar-pendekar' dari Penang . . .

Three iron ladies . . . L~R: Puan Ros, Princillia n . . ?







Zaini Pedal N Ride . . . mula kenal di Kedah Jamboree, kemudian beliau join KPLR . . . hari ini baru sempat bergambar debgan beliau . . . Siapa lebih besar . . ? Aku atau dia . . ? He he he . . .





Pomen Abang Jamil Bestkal . . . Mait Apit . . .



Tuan Organizer . . .







Bro Zailani n Mr. Ong . . .



Bang Lan n Bro Saiful . . .


Feewwwiiiittttt . . .

Milik siapakah mereka ini . . . ? ? ?



Right: Ja Firdaus . . .





L to R: Giant, Odd n Tuan Haji Kamal . . .

Mizi KHT, hari in layan adik dia ( gambar bawah ) . . .





'Marshall of the day' . . . Pon Alya . . .


























Sesampai di Kelang Lama jumpa Odd, pas tu kami pakat bedal nasik lemak sorang 3 bungkuih . . . hahaha . . .



Terima kasih kepada semua sahabat MCT kerana bersusah payah menumpangkan aku ke Baling, terutamanya Tuan Haji Isa, Haji Din, Haji Zul dan Cikgu Meor . . . Gambar atas kelihatan Haji Isa dan anakanda Haji Din bertungkus lumus 'menambat' GIANT XTC aku . . .

GIANT XTC . . . segak bergaya . . .

Insan yang paling keciwa, Cikgu Meor dari Manjung . . . perut buat hal tak dapat kayuh, tak pa Cikgu tahun depan masih ada . . .





. . . Wassalam . . .




No comments:

Post a Comment