Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, January 23, 2009

Kayuh Ke Ulu Legong (Pusat Reakrasi Air Panas).

Date: 23th January 2009.

Lepas ride ke Binjul minggu lepas aku dan Wan pakat nak try ride pi Air Panas Ulu Legong plak. Kami ajak Rahim sekali, malangnya beskal Rahim tayar pancit dia tak dan nak ganti. Jadi, pagi ni aku dan Wan sajalah yang kayoh. Jarak kayohan kami pagi ni hampir mencecah 47 km, hampir 10 km saja off road yang selebihnya on road. Off road tu pun selepas kami lencong masuk ke laluan Kg Siput melalui jalan Lebuh Raya Baling > Durian Burung (Dalam pembikinan). Inilah kali pertama aku layan off road, memang syiok ooo...

MERIDA aku berlatar belakangkan Sungai Ketil Baling... Time ni aku tengah tunggu kemunculan tiba Wan...

Sebelum kayoh kita aksyen dulu...

Jom kayoh...


Kami sampai di Kg. Bandar, yang istimewanya ialah di sini pekan ada, kampung ada bandar pun ada...


Laluan off road pun bermula...

Cool nampak, nanti sat hang nooo...

Wan dengan aksinya...

Downhill, huiyoo...

Cepat bang, cepat...

Letih ka...?

Downhill lagi...??

Wan pun downhill jugak...

Selalu pun memang aku dok belakang...

Hik aah hik aah, kayoh bang kayoh...

Dah sampai, aksi lagi...


Depan pintu masuk Kg. Keda Ulu Legong...

Depan kolam air panas Ulu Legong... semasa kami nak masuk ke dalam air panas ni kami telah diberikan 'surat pekeliling' oleh kaunter boy yang menjaga jualan tiket...

Hanya aku dan Wan saja yang tau apa itu 'surat pekeliling'...

Jaga sikit bang, panas tu...



Atas titi sungai angkat Lata Gading...


Sayangi dan cintailah sungai kita...

Jagalah kebersihan sungai kita...

Ada ikan ke bang ...?

Eeh...eeh menari la pullokkp...

Aksi lagi...

Bab aksi Wan memang no. 1...

Pintu gerbang keluar dari air panas Ulu Legong...

Time balik kami terserempak dengan lori hantu yang 'bermaharajalela' sempena pembikinan lebuhraya Baling > Durian Burung...


Aku dan Wan berlatar belakangkan Gunung Baling...

No comments:

Post a Comment