Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, June 27, 2009

Baling ~ Selama Perak...@...Balik Rumah Mertua...


View Larger Map


Sambil menyelam minum air, itulah umpamanya kayuhan aku hari ini. Sambil kayuh dan terus balik rumah mertua aku di Taiping. Aku target kayuh takat Selama Perak jer. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar dan aku selamat sampai ke destinasi sambil ditemani oleh isteri aku. Terima kasih untuk isteri aku.

Pada awalnya aku dalam dilema untuk memilih route mana yang lebih selamat ke Selama Perak. Samada laluan Kulim ~ Serdang atau pun ikut jalan Sedim ~ Mahang. Akhirnya aku pilih route Baling ~ Sedim ~ Mahang ~ Selama.

Laluan ini memang ternyata agak lengang dan sunyi sikit. Kenderaan yang lalu lalang pun tak banyak, tapi sekali sekala tersirap jugak darah aku apabila treler yang panjang-panjang time selisih jer berasa dekat sangat dengan bahu aku, heee...kecut jugak ***** aku...hehehe...

MERIDA TFS 300...

Sampai di Sedim distance baru 51 km...

Pengiring setia...

Padang Golf di kawasan Ladang Dublin...

...A...W...A...S...

Sampai Selama Kedah...

Mission completed...



* Kayuhan hari ini agak mengecewakan, aku target 100 km atau lebih tapi hasrat tersebut tak tercapai. Kira ok lah tu...

* Yang peliknya hari ini, peluh kurang. Sampai ke balik aku dok pikiaq pasai apa...

Sekian...

No comments:

Post a Comment