Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, April 11, 2010

Banding . . . Gruelling But Never Desperate . . .

Date: 10 & 11 April . . . but aku join yang 10hb saja . . .
Total Distance From Baling to Banding: 101.45 km . . .
Calories Burned: 1961.3 mungkin lebih kot sebab bukit banyak . . .
Masa Berkayuh: 6:00:52 . . . dicampur dengan berhenti dan suka ria 8 jam lebih . . . Fuuhhhh . . .

Participated by 16 riders including Baling Bikers, SP Mtb Riders, Koko Odd, Marvellous Team Perda and E CitiBank Penang and Firdaus jamil bekas atlet remaja negara Malaysia yang ku cinta . . .

Banding Ride . . . One Way Ticket . . . Gruelling But Never Desperate, itulah penangan Banding Ride. Perit penat akibat tak ada latihan langsung sebelum 'flag off', sepanjang 3 minggu kayuh asyik main-main dan suka-suka saja. Nyaris-nyaris tewas sampai takat Gerik, dah tu dari awal lagi dah suruh B1N1 aku follow, tapi akibat provokasi yang lembut tapi pedas dari Wendy hehehe . . . "saya kayuh takkan Abang tak mau kayuh sampai Banding" . . . malu-malu . . . last-last sampai jugak dengan jayanya . . . Alhamdulillah . . .

Satu pengalaman yang menakjubkan, tak pernah dalam fikiran aku nak kayuh ikut route ni. Setiap pusingan roda menggambarkan segalanya. Pada aku 25 km climbing all the ways sesuatu yang cukup menggoncang jiwa, cuaca panas terik, tahi gajah bergelimpangan di kiri kanan jalan bila sesekali aku jeling sewaktu berhenti untuk 'tarik nafas'. Huuh kacau, perjuangan mesti diteruskan sebelum cuaca gelap. Pada akhir 10 km dari Tasek Banding kedua-dua paha dan betis aku dah mula menggeletek rasa macam nak 'krem', syukur aku slowly control the situations . . .

Aku tabik kat Bang Lan Mobil, last 10 km beliau krem sampai terus tak boleh kayuh, pada suatu keadaan nyaris tumbang akibat krem yang melampau mujur aku dan sambut beliau. Tapi semangat waja Bang Lan membuatkan beliau terus kayuh sampai Banding. Beberapa kali jugak aku dengan Abg Saiful tenangkan beliau supaya naik kereta saja, tapi Bang Lan gigih menolak pelawaan kami . . . BRAVO Bang Lan . . .

Kepada semua yang hadir tahniah kerana misi kita berjaya sampai ke Tasek Banding dengan selamat . . . jangan kira bagaiman atau cara mana kita kayuh, yang penting enjoy dan sampai ke destinasi . . . ALHAMDULILLAH . . . Kayuh Tetap Kayuh . . .

Pada peringkat permulaan tayar aku buat hal, nasib baik ada 2 orang hero ni Firdaus n E . . .

Rupa-rupanya Firdaus (GIANT Merah) adalah bekas pelumba remaja Malaysia, rasa bertuah la pullok sebab atlet negara pun join kali ini . . .

Suasana gamat di perkarangan rumah aku sebaik para riders dari Sg. Petani tiba . . .

Masing-masing dengan cara tersendiri, yang penting enjoy . . .

Sebelum berlepas ke Gunung Inas . . .

Sewaktu pendakian Gunung Inas . . .

Cuaca dah panas di Gunung Inas . . . tolong . . tolong . . hehehe . . .

Depan Petronas Pengkalan Hulu, semua masih segar . . .



Satu-satunya rider wanita . . . kuat provok pulak tu hehehe . . .

Berbaris sebelum berlepas ke Gunung Paku . . .

Aksi perit mendaki Gunung Paku . . . 402 meter dari paras 'beku' . . .



5 km sebelum sampai Gerik tayar Wendy buat hal, apa-apa pun hero ada no worry . . .
thanks Yus . . .

Bedal time . . . ambik power balik . . . nahhaiiiaahhh tu dia punya dok ada . . .

Hat ni lagi 15 km dari Tasek Banding, macam-macam berlaku tergolek, terduduk cuma tak terlentang saja hehehe . . .

Bila nampak titi ni dan dan letih jadi segar . . .

'Pemain Terbaik Perlawanan' . . . kalau tak percaya tanya semua saksi yang ada . . . BRAVO Bang Lan BRAVO . . . Tabek 3 kali . . .

Puas . . .


Masa balik dari Banding aku snap 2 gambar ni . . . 2 gambar yang cukup menggerunkan sepanjang kayuhan . . . Lu Piker La Sendiri . . .



Jumpa Lagi . . .

No comments:

Post a Comment