Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, February 14, 2009

Kayuh 'Suka-suka' Gunung Jerai > Telok Kechai...

Kayuhan hari ini memang aku tidak jangka langsung. Tujuan asal aku nak pi ke Telok Kecai makan kenuri rumah pak menakan bini. Kenuri tu sebenarnya esok 15 Feb...tapi kami pakat2 tak boleh cuti, jadi bini aku ajak pi hari ini. Orang pompuan ni memanglah masalah sikit, kalau tak pi sat lagi muncung la pulak, pas tu siap dengan mengungkit-ngungkit " kenuri belah kami hangpa buat liat, kalau kena belah adik-beradik hangpa, hangpa cepat-cepat..."Ayat tu yang leceh tu, tak pa lah sekali-sekala kena turut jugak...he he he...Apa pun aku kata kat bini aku, kayoh tetap kayoh...Aku stat kayuh pelan-pelan dan suka-suka dalam pukul 3.30 di kaki Gunung Jerai. Sampai Telok Kecai dekat-dekat pukol 5.00. Kami dok sana pun tak lama, tolong bantu apa yang patut pas tu lepas Maghrib kami pun cabut balik Baling...


Masa aku singgah sembahyang Zohor di masjid pekan Jeniang, aku terserempak dengan mantan Imam Masjid Negara yang jugak sekarang ini Ahli Parlimen Baling, Al Fadhil Ustaz Taib Azamudden Al Haj...Dia baru balik dari Alor Setar, meeting...

Aku stat di sini, InsyaAllah satu hari aku nak panjat Gunung Jerai pulak...

Time ni dekat traffic light pekan Guar Chempedak...

Aku malas nak guna tripod...jadi aku ambil gambar beskal aku ajer...


Di belakang tu bini aku dok follow...

Sawah padi yang menguning...

Kami berenti di Simpang 4 Kangkong...

Pekena ais kacang piring dan bihun sup...bbblllrrruuuppp, sedapppp...

Nih sekolah bini aku dulu...

Kat belakang aku tu RTM...

Aku tak pasti pulak, Kuala Kedah lagi berapa km...?

Jalan masuk rumah pak menakan bini aku...

Menara Alor Setar...by night...


Minggu depan (Sabtu) kalau tidak ada aral melintang aku akan masuk offroad di Weng Dalam, dengan Team MTB Kroh, InsyaAllah...laluan ini aku tak pernah try lagi. Dengak kat best juga, nanti kita pakat-pakat kongsi pengalaman...

3 comments:

  1. nice ride & nice view.. berapa km jaraknya, bro?
    -pojie tmbikers-

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Pojie TMBikers > 35km, flat route...just for fun

    ReplyDelete