Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 16, 2010

Baling > Sg. Petani > Merbok > Pantai Murni Yan @ Satu Kepuasan . . .

Tarikh: 16 Januari 2010 . . .
Jarak: 92.59 km . . . MTB . . .
Calories Burned: 1618.2 . . .
Route: Baling > Sg. Petani > Merbok > Pantai Murni Yan . . .

Syukur Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar seperti yang dirancangkan. Agak lama jugak memendam hasrat untuk ke Pantai Murni dari Baling. Lebih-lebih lagi bila tengok Odd dengan Mat Apit bawak road bike depa pi Pantai Murni. Meruap-ruap darah aku hehehe . . . bukan marah kat depa tapi sebab teringin yang amat sangat. Cuma bezanya aku bawak MTB ajer hahaha . . . tak laju pun, average speed sekitar 23.6 saja . . .

Kelmarin aku sempat jugak 'mengutip' sedikit panduan dari Abang Haji Ramly dan Nizam (semasa di Restoran Maqbul) pastu terus buat 'survey' pada sebelah petangnya. Bukan apa, cuma nak pastikan laluan tersebut mampu untuk aku berkayuh. . .

Jumpa dengan Anas di persimpangan Sidam . . . masa sembang dengan Anas dia dah tak sabau menanti Giant XTC Team nya . . . hahaha . . . "kalau tidak hari ini saya boleh dah ikut Abang . . ."

Dekat parking Petronas Laguna . . . kereta Abg Lan dan Cikgu Din . . . mula-mula tengok tak dak orang, lepas aku 'terbit' dari toilet Petronas nampak Abg Lan baguih dok simpan beskal ataih bumbung kereta dia, aku pun terus menerpa mai kat depa . . .

Tiap-tiap kali jumpa Abg Lan dia memang sentiasa nampak 'steady' saja . . .

Cikgu Din dan Nizam . . . senyum meleret . . .

Mr. Tommy . . .



Habis jumpa ngan Abg Lan, Cg. Din dan Nizam aku kembali ke Petronas untuk 'take 5' berjumpa pulak sahabat yang semakin montel ni . . . Sahak RCT . . . diminta pihak RCT perlu mengambil tindakan tegas terhadap Sahak kerana kemontelan beliau . . .

Selamat datang di Merbok . . .

Pemandangan indah di kawasan Singkiaq Laut . . .


Mission Completed . . .

Bini aku laa . . .


Makan tengah hari di Tanjung Dawai . . . kari kapla ikan tanpa santan, rempah giling . . . buurrrllllpppp . . . belahak . . .

Insan yang bertanggung jawab 'mengena' kan aku dengan menu ini ialah Sahak RCT . . . Fuhhhh, memang sedap kena mai lagi . . . ikan tenggiri goreng, sotong goreng masak kuning, kari kapla ikan tenggiri saiz 2 orang makan, ulam pucuk putat dan sambai belacan . . . nasik aku oder tambah siap-siap . . . aduuuhhhh . . . . aroi . . . aroi . . .



. . . . Wassalam . . .






No comments:

Post a Comment