Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 9, 2010

Jalan-jalan Cari Gerek Baru . . .

Hari Jumaat, 8hb Januari 2010 . . .

Jalan-jalan cari gerek baru. Untuk siapa . . ? Road Bike baru untuk aku kah. . ? Bukan, gerek ini untuk 'saudara baru' dalam dunia perbasikalan . . . saudara Annas Bin Musthafa, bertambah lagi seorang kawan aku. Kenal Anas pun baru hari ini, Alhamdulillah, dia seorang yang mesra alam. Tapi bonda Anas aku dah kenal lama, kalau siang-siang dia bagitau kan senang . . . hehehe . . .

Oleh kerana 'budget' Anas yang agak tinggi maka aku terpaksa memohon khidmat nasihat dari Tok Megat bagi melancarkan segala urusan. Maka dengan itu kami terus menuju ke kedai Albert untuk tujuan tersebut . . . kerana kesuntukan masa untuk bersolah Jumaat maka kami terpaksa 'repeat' ke kedai Albert semula selepas solah Jumaat . . .

Lepas keluar dari rumah Tok Megat, kami pi belasah nasi bawal goreng dekat Kg. Tok Kangar area berhampiran dengan Auto City . . . sehingga menjilat jari . . .

L~R: Wan, NurZul n Anas . . .


Hat dok mai kira pun MasyaAllah . . . putih melepaque . . .

Bila perut dah kenyang mata mula la beralih sana sini . . . hat ni kira 'pembasuh mata' la . . .

Lepas habis makan baru kami pakat pi kedai ni, mungkin semua dah tau nama kedai ni sekali dengan toke dia . . . aku first time sampai dan jumpa Albert ni, selalu pun dok tengok gambag dan dengak nama saja . . .

Ni dia Albert . . . dok kenyih, sebab dia tau dah sat nak asyoookk . . .

Sempat jugak aku dok reling kat 'sahabat' ni . . . sabar . . . sabar . . .

Apa belek lama-lama, nanti dikebas orang . . .

Oleh kerana waktu Jumaat dah dekat kami terus cabut pi masjid dulu, sampai masjid Tok Khatib baru start nak khutbah, tapi aku tengok bro ni selamba jer dok perasap rokok . . . ishk . . . ishk . . . ishk . . .

Sebelum cau kami bergambo dulu, menurut Albert frame gerek Anas terpaksa ditempah dan mengambil sedikit masa . . . maka Anas terpaksa menghitung hari kemunculan gerek beliau, harap Anas bersabar . . .


. . . Sekian . . .

No comments:

Post a Comment