Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 3, 2010

Road To Betong . . .

Date: 2nd January 2010,
Distance: 54.02 km,
Calories burned: 1072.4
Participants: Me, ASP Fadhil, Chief Insp. Nordin, Odd & Mait Apit . . .

Lama sungguh aku tak kayuh masok Betong. Hari ini terubat rindu, sesekali teringat pulak kayuh kat Hatyai hari tu. Kayuhan yang disertai oleh 2 tetamu undangan dan 'jagoan' dari Lunas yang tidak asing lagi iaitu Odd dan Mait Apit . . . Hari ini kedua-dua mereka beserta dengan Tuan Fadhil bawak roadbike. Addduhhhhh . . . kenapa sudah ramai yang ber 'roadbike' ? Habis lah aku, aku akan terus ditinggalkan . . . tolooooongggg . . . hehehe . . .

Kayuhan yang pada asalnya dirancang oleh Odd ialah Lunas ~ Baling ~ Lunas, tetapi dibatalkan kerana sebab-sebab teknikal, jadi kedua-dua mereka terpaksa bermula dari Baling untuk menikmati 'keenakan' Gunung Inas. Untuk menambah perisa kayuhan aku dan Tuan Fadhil 'racun' Odd dan Apit terus terlajak masok untuk 'mem Betong kan' diri mereka . . .

Yang ditunggu dah tiba, Odd n Apit . . . Wellcome . . .


Inilah barisan yang akan menerjah ke sempadan negara . . .
L~R: Odd, Apit, Aku, Tuan Fadhil n Tuan Nordin . . .
Tuan Nordin teman kami sampai Kroh saja kerana ada hal peribadi yang perlu dibereskan . . .

Tengah sedap dok climbing Gunung Inas aku terpaksa berhenti menyaksikan kejadian ini . . .

Road To Betong . . . tiga road bike sedang beraksi ghairah . . .



Bila dok sempadan depa dua ni dah mula senyum meleret . . .

Jumpa Nizam dan Azizi, tapi aku tak dan nak ambik gambo Nizam . . .

Apit terus dengan senyum sukanya . . .

Rak basikal di kedai Amin yang menarik perhatian Odd . . .

Di depan kedai Amin . . .

Nescafe panas dan roti bakaq tajaan Tuan Fadhil . . . sedap giler, mungkin sebab kami semua pakat-pakat lapaq kot. Patut la orang Malaysia suka masuk Siam, rasa tak srupa macam hat Malaysia . . .


Paling kanan Amin, toke kedai basikal Betong . . .


Ambik kesempatan untuk try cuba roadbike hakmilik Amin . . . kareeeennnn . . .

On the way balik di sempadan . . .

Aksi terakhir sebelom berangkat pulang . . .


Semoga berjumpa lagi . . . .




No comments:

Post a Comment