Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, July 18, 2009

Baling ~ Ride For Relax...

Baling ~ Ride For Relax...
Anjuran Pejabat Belia Daerah Baling. Penyertaan agak sederhana tapi meriah. Acara yang tidak dikenakan sebarang bayaran, malah satu helai t-shirt diberi percuma dicampur dengan makan tengahari, hehehe...

Total distance 20km lebih sikit. Acara ini mungkin untuk memperkenalkan keindahan daerah Baling. Kayuh pusing Gunung Baling. Tarmac bercampur sedikit offroad. Aku pun dah tak reti nak tulis apa lagi, mai kita tengok gambaq-gambaq yang boleh dianggap menarik jugak...


Bang Zali, Yuih ROP n Bang Ly antara yang sampai awai hari ini...

Orang kuat Gerek Bukit...Hafizal...dan Jat (bawah)...

Kali kedua kayuh dengan Jat...sebelum ni kayuh Pusing Penang...

Yuih dan Amoi Kroh, Wendy...

Abang Megat pun mai, eh..eh..mana Imran..?

Ni dia...Imran...

Apit (in orenge)...n the gang...


Cikgu Ahmad Khan...

Sapa yang tak kenai bro ni...habag mai sat...

Wan Imigresen...lama tak jumpa dia, lepas kayuh aku ngan Bang Ly 'paksa' Wan bawak kami pi Betong pekena sup...terima kasih Wan...

Abang Rani pun mai jugak...selamat datang bang...

Ditemani oleh keluarga beliau...Bang Rani kata dia pi mandi ayaq hangat di Ulu Legong dulu semalam...


Cameraman of the day...Syawal...

Orang kuat Sungai Petani...paling kanan tu Bang Hassan...

Nizam pun mai jugak...

Hat ni team Alor Setar...

Orang kuat Pejabat Belia Baling, Nazit (black)...




Sejurus sebelum 'flag off'

Jom kayuh...

Pemandangan indah Gunung Baling...

Titi gantong Tok Bandar...

Single track...@...dusun...


Time ni semua orang kena tolak...






Laluan semak samun...


Bukit 3 beradik...meleleh jugak bukit-bukit ni...

Gambar terakhir, sebelum downhill balik. Aku tak terus kembali ke Kompleks Sukan, masuk pekan aku lencong balik rumah buat persediaan untuk pai Betong...makan sup...

...BEGITULAH ADANYA...

Kepada Pejabat Belia Daerah Baling dan yang sewaktu dengannya, terima kasih daun keladi. Kalu boleh jadikanlah acara ini sebagai acara tahunan. Route tu kita bagi yang lebih mencabar sikit...bravo...juga terima kasih kepada semua yang datang pada hari ini...

...Jumpa Lagi...

Lagi keseronokan Baling ~ Ride For Relax...Rani Merida...

~ Next Ride ~

Monday 20th July 2009...Cuti Israk dan Mikraj...

Kayuhan Bukit Neraka...


2 comments:

  1. Salam...
    Saya teringin nak join ride kat kompleks belia tu tapi saya ada kenduri hari tu...
    bukan orang pangge kenduri, saya yang buat kenduri... aqiqah anak yang ke4 kat kuala pegang.
    Pagi tu saya lalu kat situ nak jemput mak sedara kat tepi kompleks tuu... dok tengok org2 baru nak pi... tengok kalau Haji Kamal ada dak... memba lama tu.
    2nd thing... saya baru lepaih operate appendik hari selasa lepaih ja... jahit pun tak bukak lagi..
    Takdak rezeki la tu

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. saudara Khair ... moga tuan dianugerahkan kesihatan yang baik ... insyaAllah ...

    ReplyDelete