Twitter


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, July 26, 2009

Baling International Duathlon 2009 ... Day 2 ...

Hari ini Baling menjadi tumpuan dunia, selepas berlangsungnya acara 'Baling International Duathlon 2009'. Antara negara yang menyertai termasuk Australia, USA, German, Hong Kong, Thailand dan Singapura serta tuan rumah Malaysia. Acara ini dijayakan oleh 250 peserta yang dibahagikan kepada beberapa kategori.

Hari ini jugalah menyaksikan kesesakan yang melampau berlaku di kawasan Baling. Aku pun tak peronah melihatnya sebelum ini. Semua arah pintu masuk pekan Baling 'jam'. Hebat, memang hebat.

Tumpuan aku pada hari ini hanyalah pada 2 orang peserta tempatan iaitu Ismael Telok Intan dan Tok Wan TRM. Syabas dan tahniah kepada kedua-dua mereka kerana 'berani' menyertai acara ini. Begitu juga kepada beberapa rakan dari Manjung Cycle Team. Seperti yang dijangka Tok Wan menamatkan acara di kedudukan 10 peserta terbaik iaitu di tangga ke-9 bagi kategori veteran 46 tahun dan ke atas. Kepada Cikgu Ismael Telok Intan dan rakan-rakan anak buah To'Ki semoga anda semua akan terus berusaha di masa akan datang.


Hiruk pikuk pada pagi ini ...

Tok Wan ...

Bersama pengacara merangkap Event Director ... Jasni Shafie ...

Anak-anak buah To'ki ... yang aku kenal Azhar (Red and bold) ...

He..he..he.. Tok Wan suruh aku cuci gambaq ni 4 keping ...

Aikkkk ... macam di tepi pantai la pullokkkp ...

Ketua 'penyamun' Kroh MTB pun ada ...

On your mark ...


Australian ...

Peserta tumpuan ... Shahrum Abdullah ...

Germany ...

Another Australian ...

Ultraman ...






Malaysian ...

Semua peserta asyik kayuh, tapi aku kerja dok 'bantai' Milo free...he3...

Selalu dok tengok Tok Wan kayuh jer ... ni aksi Tok Wan dok berlari pulok ...

Aksi Mael Telok Intan ...

Seperti diduga, Shahrom sampai dulu ...




Second place ...

First and third place ...

Ladies first ... Hong Kong mali ...

Akhirnya Tok Wan sampai ...

Ladies third ...

Mael sampai, dan aku kalung hadiah untuknya ...

Aku dan Mael dengan 'toke' Triathlon Malaysia ... Mr. Chan ...

Peserta paling alhir tiba ... jam 12.15 baru sampai ketika upacara penyampaian hadiah hampir berlangsung ...

Acara pertunjukan ... jangan cuba di atas jalan raya ...






Sewaktu pertengahan acara, berlaku kemalangan kecil, aku tengok teruk jugak kecederaan bro ni ... dia terbabas sewaktu jalan 'jam' depan balai polis Baling...

Kebetulan, kereta yang dia tibai tu kereta kawan sepejabat aku ... tapi Alhamdulillah, semuanya berakhir dengan baik ...



... SEKIAN LAH ADANYA...





2 comments:

  1. salam bro..ladies yang 1st tu bukan dari hongkong ler tu Elaine KL mari tu

    ReplyDelete
  2. tapi kalu kampung asalnya betul la kat hong kong hehehehe

    ReplyDelete